SWOP! Projects

Voorbeelden van internationale projecten

Hieronder tref je een lijst met voorbeelden van projecten die we in het verleden hebben meegedraaid. De lijst is niet volledig. De projecten komen altijd tot stand door een samenwerking met andere organisaties.

  • 2022 Pretoro (Italy) – “Gender inequality”

    October 8, 2022 we left a “super busy” Amsterdam Airport (Schiphol) to fly to Rome as representatives of the Digg’Out Foundation, from there we would go by bus and train to Pretoro in the Apennines to participate in the Erasmus+ project on Gender inequality. 9 October at 6 pm we were met by Luca together […]


  • EVCE – European voices challenging euroescepticism

    Europe for Citizens logo

    “European voices challenging Euroscepticism” was a project framed in the Europe for Citizens program, promoted by the Municipality of Rois, Spain, whose main objective wasto reflect and debate on Euroscepticism, as well as to promote values for the construction of a united Europe and tolerant, mutual understanding between citizens and developing a sense of common […]


  • 2022 Thessaloniki (Griekenland) – European voices challenging Euroscepticism

    Irtaza n Michèl in Thessaloniki

    In juni togen Irtaza Tahir en Michèl Tromp wederom voor stichting Digg’Out Europa in. Deze keer ging de reis voor het programma “European Voices Challenging Euroscepticim” naar Thessaloniki. Het werd een reis waarbij beide heren zeer veel bekende gezichten tegenkwamen. Enkele reizen, veel inzichten, menig debat en gezellig uurtjes verder kunnen we toch enkele conclusies […]


  • 2022 Erdőkürt (Hongarije) – European voices challenging Euroscepticism

    Van 16 t/m 21 april bezochten Irtaza Tahir en Michael Tromp voor stichting Digg’Out Hongarije voor een project over de EU. Hongarije wordt in Nederland in recente tijden veelal afgeschilderd als een xenofoob land dat dweept met hun premier Orban: wel de lusten van de EU, niet de lasten, homo’s moeten hun mond houden en […]


  • 2022 Sarata Monteoru & Buzau – Theater Tools for Dramatic Situations

    Theater Tools for Dramatic Situations

    At the beginning of February, Eva Boute & Dylan Kuijper participated and attended a training course in Sarata Monteoru & Buzau, titled “Theater Tools for Dramatic Situations”. Besides The Netherlands, 16 other European countries participated as well. Eva and Dylan learned how important cultural diversity is and how easy and fast someone can exclude minorities, […]


  • 2022 Venetië – Strengthening a Europe of solidarity in times of migration III

    Begin januari ’22 mochten Irtaza Tahir en Michèl Tromp onze stichting Digg’Out vertegenwoordigen op het laatste deel van een serie bijeenkomsten over migratie. Er kwamen vele aspecten aan bod in gesprekken met o.a. de locoburgemeester van Venetië. Er werd ingezoomd op diverse aspecten. Naast het feit dat er in een toerisitsche stad als Venetië veel […]


  • 2021 Zagreb: Strengthening a Europe of solidarity in times of migration II

    Wapen van Zagreb

    Een migratie-achtergrond hebben is soms best lastig. Culturele verschillen, taalbarrières: er zijn genoeg oorzaken waardoor er fricties in de samenleving ontstaan en sommige mensen kunnen daar beter mee omgaan dan anderen. Digg’Out kent de problemen waar de (kinderen van) migranten tegen aanlopen maar al te goed. Goede redenen dus voor Digg’Out in dit project te […]


  • 2021 Santiago de Compostella – European voices challenging Euroscepticism

    Je zult nu maar jong zijn. Corona, klimaat, onbetaalbare woningen, stikstofcrisis… Als je al niet depressief was, wordt je het wel van het nieuws dat ons dagelijks door RTL en NOS wordt voorgeschoteld. En ‘Europa’ lijkt ons meer last op te leveren, dan lusten. Maar is dat zo? Ligt het antwoord niet in een krachtiger […]


  • 2021 Malta: Strengthening a Europe of solidarity in times of migration

    Namens Stichting Digg’Out hebben Irtaza Tahir en Michèl Tromp in oktober 2021 geparticipeerd in het project “Strengthening a Europe of solidarity in times of migration” dat opgestart is door de gemeente A Laracha in Spanje. Het project op Malta was één facet van een programma dat al enkele jaren loopt. Door Corona was deze bijeenkomst […]


  • 2020: KA2 project

    Youth styles

    Heel trots zijn we op  de voltooiing van ons nieuwste strategische partnerschapsproject binnen het Europese programma Erasmus+. De afgelopen twee jaar werkte we samen met partners uit Slowakije, Italië, Roemenië en Engeland om ervaringen te delen met het gebruik van niet-formeel onderwijs om negatieve levensstijlen en risicovol gedrag onder jongeren te voorkomen. Het project benadrukte […]


  • 2020: Madeira: Sounding Hearts

    Groepsfoto ploeg van Madeira

    Machico, Madeira, 2020 Read the report by Michèl Tromp & Karin Buis


  • 2017-2020: Don’t Drop Me Outside

    Don't DROP me OUTside

    Digg’Out is sinds oktober 2017 als partner opgenomen in het Erasmus+ project “Don’t DROP Me OUTside”. Dit internationale project (2017-1-NL01-KA201-035264) zal twee en een half jaar duren en heeft als onderwerp voortijdig schoolverlaten. De leiding van dit project ligt bij het Anna Van Rijncollege en het wordt medegefinancierd door de Europese Commissie in het kader […]


  • 2014: FRANCE: NO to discrimination, YES to citizenship

    Lyon, France. December 2014 READ THE REPORT by Marijn Sander


  • 2014: Baku, Azerbaijan – Youth in Democracy

    SWOP Azerbaijan

    Via de stichting Digg’Out had ik het genoegen om een weekje naar Baku te gaan voor de educatieve training “Youth in Democracy”. Van te voren wist ik niet goed wat ik kon verwachten. Over het land Ik kende het land eigenlijk alleen van het Songfestival. Ik had een soort van armoedige hoofdstad verwacht, maar ik […]


  • 2014: NETHERLANDS: Human Rights Education

    Orvelte, Netherlands, 2014

    Orvelte, Netherlands, 2014 Participant countries: Greece, Italy, Croatia, Turkey, Bulgaria, Hungary, Lithuania, Romania.


  • Grundtvig Learning Partnerships

    Grundtvig Lifelong Learning

    Lifelong Learning Programme “Let play, sing and dance together: efficient non-formal education for adults” is a Grundtvig Learning Partnership project that has been developed to: (i) to increase adults’ learning positive awareness of the varied European cultural scene; (ii) to explore common and differences in European ethnic, classical, jazz, rap and pop music compositions, songs and […]