Klanttevredenheid & klachtenregeling

KlanttevredenheidKlanttevredenheid

Digg’Out verzamelt en gebruikt feedback om de kwaliteit van haar diensten te verbeteren. Dit gebeurt via verschillende kanalen en met input van verschillende partijen, maar uiteraard staan de jongeren bij ons voorop.

  1. Cliëntenfeedback: Cliënttevredenheidsenquêtes en socratische gesprekken worden gebruikt om voortdurend de kwaliteit van zorg te monitoren en waar nodig aan te passen. Er wordt gewerkt aan een template om deze feedbacksystemen te standaardiseren.
  2. Samenwerking met partners: Digg’Out evalueert regelmatig de samenwerking met partners en stemt de communicatie af, vooral in het kader van de transitie naar ISO9001-normen.
  3. Medewerkerstevredenheid: Directe communicatie speelt een grote rol in het meten en verbeteren van medewerkerstevredenheid. Er wordt snel en pragmatisch gehandeld om eventuele problemen aan te pakken.
  4. Omgevingsfeedback: Door laagdrempelige communicatie met de lokale gemeenschap krijgt Digg’Out inzicht in hoe de organisatie wordt waargenomen. Deze input wordt meegenomen om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren.

Daarnaast organiseert Digg’Out evenementen en bijeenkomsten om betrokkenheid vanuit de gemeenschap te stimuleren en om feedback te ontvangen.

Klachtenregeling Digg’out

Klachtenregeling is conform de WKKGZ en is ondergebracht bij ‘’ZorgDoenWijSamen’’. Zij voorziet in:

  • Onafhankelijke klachtenregeling
  • Onafhankelijke klachtenfunctionaris
  • Erkende geschillencommissie
  • Voldoet aan de klachteneisen v/d Wkkgz
  • Certificaat binnen één werkdag
  • Nieuwsupdates

Indien u zich onveilig voelt, geeft VIM (Veilig Incident Melden) wellicht een oplossing. Bij (dreiging van ernstige) onveiligheid verzoeken wij U direct contact op te nemen met de politie of bij spoed, 112 te bellen.